-
Moseby Racing`s 242 2,8l N/A ++++
Bil: volvo 1975mod 242
Motor spec:
Blokk:
-b230FB
-Blokk planet og honet
-Billet veiv med 94,5 mm i slag
-Autoverdi råder
-Venolia smidde stempler 96,02
-alt av bolter byttet ut til ARP
-alt balangsert og vektjustert
Topp:
-GROM kam(usikker på specs skal prøve og finne det ut)
-Store ventil løftere
-Planet og portet
-46mm innsugsventiler og 38,5mm eksosventiler
-borret nytt hull i kam hjul til kjile for og endre tenning når hjulet står på orginal merket
-2 stk 52mm Weber forgassere
-Misab lange innsug
-Luftfilter pipercross
-Ksr olje åndingsfilter
Gir:
-davidson dogbox med 2,11 utveksling på 1 gir
-2 platet AP racing clutsh
-Sellholm stål spak med shortshift
Bakaksel:
-1030 aksel med 4:10 utveksling
-Aussie locker(ikke kjøpt enda)
Bremser:
-Tarox slissede bremseskiver foan og bak
-Ferrodo racingklosser foran og bak
-Stålomspunnede bremse slanger foran og bak
For og bakstilling:
-Rør bærearmer foran med unibols(under produksjon)
-Bilstein coilover dempere foran med høyde justering
-Gaz coilover dempere bak med justering av stivhet og høyde justering
-Polyflex foringer i hele bakstilling
-Byttet til lange og hardere hjulbolter bak
Innredning:
-2 stk autostyle bøttestoler foran
-Orginalt svart/grått baksete
-Carbon panel med målere til lading,olje temp og olje trykk
-Stor auto gage turteller med shiftlight
-Blå eloksert 2eiked OMP ratt
Felger og Dekk:
-Hvite eikershop felger(gull fargede compomotive felger kommer i løpet av sommeren en gang)
-Dekk dim er 205/40 R17
-+ mye andre felger og dekk bak til bane bruk
Noen bilder av bilen dagen etter jeg hadde kjøpt den i 05

Og her er et bilde fra 06.før jeg begynte og pusse opp og bygge

Og her er bilder etter jeg hentet den hos lakkereren

Her er motor montert i bilen og start klar

Noen bilder fra hvordan bilen ser ut innvendig ikke helt ferdig men

Mere bilder og info kommer når jeg har fått gjort noe mer!
Sist endret av Moseby Racing : 03-21-2010 kl 17:35
-
-
Hei her var det ikke mye respons!har fått gjort litt har fått montert coilovere foran og bak og fått startet og prøvekjørt bilen.sliter litt med en forgasser som ikke vill være på lag med meg så må titte litt mer på det før det bærer av sted på bremsing.Legger ut noen bilder av coilovere montert bakstilling skal tas ned og sandblåses og montere sperre så dere får ikke bry dere om at det ser risig ut!hehe

-
-
sjå her ja..dette blir gromt:-)spennende og se denne ferdig
-
-
ja de stakkars plugga på cyl1 og 2. så ikke helt fornøyd ut da vi tok dem ut:P hehe
bare og tre på seg hansken og operere litt der Dr. Moseby
-
-
Nei dem var litt svarte kan du si.men det skal vi få rettet på i rulla.bare håpe det ikke drøyer så lenge til jeg får bremsing.
-
-
skulle gjerne sett denne her motoren med en propell...denne er jo klar for det..bare bytte kam
-
-
HEHE!skulle gjerne sett det selv jeg men koster litt cash så får ta det som neste steg, men skal ha turbo på den uansett en gang.gromt med 2,8 turbo da.bare og gi meg noen bra priser på parts det kim så skal du se det blir vifte på den!hehe
-
-
Da var bilen ferdig montert og klar til bremsing som kansje skjer til uken vist alt går som det skal.eneste som mangler nå er noen panser låser til og henge opp fangerene mot skjermene!

-
-
ser braut dette, einaste du bør kansje tenke på er å kjøpe deg trekkestrømper til ledningane under bilen(biltema har el,rør for hus i svart) funker fint, berre å splitte dei på mitten
-
-
Hehe.er klar over det er egentlig bare midlertidig dette. skal ha ned hele bakstillinga når jeg skal montere sperre og poly foringer og da skal de legges i strømpe pluss stålomspunende slanger+ sandblåsing og lakk av alle deler!men takk for komentar.
Sist endret av Moseby Racing : 05-30-2010 kl 15:14
-
-
gleder meg til og se denne i aksjon:-)
-
-
blir morro og se når den er benka ja
og for en lyd!!
-
-
blir morro og se hvordan bremsinga går i dag da!!!!
-
-
j da var bremsinga unnagjort.men fikk ikke noe effekt pga han som bremset den ikke trodde noe på at jeg hadde 4.10 utveksling og sa at jeg hadde 3.50!
så jeg fikk helt feil effekt men det viktigste var og få bremset den.har også funnet ut at jeg må ta bort orginal tanken og sette in fuel cell pga motor drar i seg luft når jeg sladder på 3 og 4 gir!:confused.
-
-
Heisann, veldig fin bil du har..
Men nå som bilen din er ferdig bremset, blir det gatebil neste da eller??.. :-)
Synd det med effekt pappirer da, ca effekt da? :-)
Mvh
Frode G.
-
-
Hvor bremset du den??
Frode G
-
-
bremset den hos anders ringstad!men skal en tur til alf eng litt utpå sommeren og få en ordentlig effekt måling på den.håper på 250 til 300 hk men håpløst og si når alt er bygd fra bunn.men bilen funker fint som fy og er ordentlig sterk fra bunn.er ikke sikker på om det bilr gatebil på meg er så mye biler der så får jo nesten ikke noe kjøre tid.bedere og kjøre på små treff der man får mye kjøre tid!takk for fine tilbake meldinger
-
Regler for innlegg